Fiscul modifică procedura de reactivare a contribuabililor declarați inactivi, urmând ca una dintre condiții, cea care prevede ca ANAF să constate că firmele funcționează la domiciliul fiscal declarat, să nu se mai aplice în toate situațiile de reactivare, ci doar în două cazuri. Condiția constatării de către sediul central al ANAF îngreuna procesul, astfel că, în urma modificării, reactivarea ar trebui să decurgă mai rapid. ANAF a publicat recent în dezbatere publică un proiect de ordin care vizează actualizarea procedurilor Fiscului de reactivare a contribuabililor, astfel încât acestea să fie aliniate la modificările aduse anterior Codului de procedura fiscală de o ordonanță de urgență din noiembrie 2016. Ce prevede în prezent Codul de procedură fiscală Codul de procedură fiscală prevede următoarele situații pentru declararea ca inactiv a contribuabilului: a) nu își îndeplinește, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligație declarativă prevăzută de lege; b) se sustrage controalelor efectuate de organul fiscal central prin declararea unor date de identificare a domiciliului fiscal care nu permit organului fiscal identificarea acestuia; c) organul fiscal central constatată că nu funcționează la domiciliul fiscal declarat; d) inactivitatea temporară înscrisă la registrul comerțului; e) durata de funcționare a societății este expirată; f) societatea nu mai are organe statutare; g) durata deținerii spațiului cu destinația de sediu social este expirată. De asemenea, Fiscul reactivează contribuabilul dacă îndeplinește, cumulativ, următoarele condiții: a) își îndeplinește toate obligațiile declarative prevăzute de lege; b) nu înregistrează obligații fiscale restante; c) organul fiscal central constată că funcționează la domiciliul fiscal declarat. Suplimentar față de cele 3 condiții, Fiscul verifică dacă a fost eliminat motivul care a determinat declararea contribuabilului ca inactiv în situațiile prevăzute la punctele d) - g) Care vor fi modificările Contribuabilii declarați inactivi după ce au fost găsiți de Fisc în situațiile de la punctele a), d) - g) vor fi reactivați dacă vor îndeplini, cumulativ, următoarele condiții: a) își îndeplinește toate obligațiile declarative prevăzute de lege; b) nu înregistrează obligații fiscale restante. Astfel, pentru aceștia dispare condiția „organul fiscal central constată că funcționează la domiciliul fiscal declarat”. După 2 insolvențe, o persoană nu va mai putea înființa firme un număr de ani. ANAF își face direcție pentru firmele cu pierderi peste 3 ani la rând Constatarea de către ANAF că firma funcționează la domiciliul fiscal declarat se va menține, ca o condiție suplimentară, doar în cazul în care contribuabilul se sustrage controalelor prin nedeclararea corectă a domiciliului fiscal, precum și în situația în care Fiscul constată că firma nu funncționează la domiciliul fiscal declarat. „Contribuabilul/Plătitorul declarat inactiv conform alin. (1) lit. b) și c) se reactivează dacă sunt îndeplinite, cumulativ, condițiile prevăzute la alin. (5) și dacă organul fiscal central care a propus reactivarea constată că acesta funcționează la domiciliul fiscal declarat”, prevede ordonanța de urgență în baza căreia Fiscul actualizează acum procedurile de reactivare. Totodată, Fiscul vrea să includă în conținutul procedurilor de fluxurile privind declararea contribuabililor inactivi, îndreptarea erorilor materiale și reactivarea contribuabililor declarați inactivi de către organele cu atribuții de executare silită.
Verificati aici stare firmelor inactive sau reactive.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu