vineri, 20 ianuarie 2017

O mașină 100% electrică a reușit să termine Raliul Dakar

Compania spaniolă Acciona a reușit să termine cel mai dur rally-raid din lume cu o mașină 100% electrică. La precedentele două încercări, în 2015 și 2016, aceasta a fost nevoită să abandoneze din cauza problemelor tehnice.



Raliul Dakar, cea mai dură competiție de rally-raid din lume, le-a oferit în acest an concurenților condiții foarte dificile de concurs, multe dintre probele speciale zilnice organizate la peste 3500 de metri în munții Anzi fiind anulate sau scurtate din cauza condițiilor meteo nefavorabile. Chiar și așa, cu multe critici venite dinspre participanți, competiția s-a încheiat la Buenos Aires, iar Peugeot a reușit să adune laurii ediției 2017 a Raliului organizat în America de Sud, ocupând toate cele trei poziții ale podiumului final prin Petehansel, Loeb și Despres.

O electrică face istorie



O informație ceva mai puțin mediatizată vine însă din partea opusă a clasamentului general din Dakar 2017: o mașină 100% electrică a reușit să termine concursul pentru prima dată în istorie. Este vorba de un model construit custom de compania spaniolă Acciona, specializată în dezvoltarea energiilor regenerabile, care a concurat în Dakar pentru a treia oară, Primele două încercări au fost întrerupte de probleme tehnice care au dus la abandon.



De această dată, Acciona a reușit să termine Raliul Dakar trecând linia de finish de la Buenos Aires după 9000 de kilometri. „Este prima mașină din istorie care termină Raliul Dakar fără să consume nici măcar o picătură de combustibil și fără să emită o singură moleculă de CO2”, au anunțat spaniolii la finalul competiției.

Mașina care a reușit performanța de a termina Dakarul s-a clasat ultima în categoria Auto la finalul competiției, însă asta a însemnat prea puțin pentru Ariel Jaton, pilotul care a stat în spatele volanului ineditului model. „Odiseea s-a terminat. Această ediție a Dakar-ului a fost foarte dură, cu etape intense și complicate de condițiile meteo, dar și cu altitudinea ridicată din Bolivia. Este cea mai grea cursă care a avut loc în America de Sud, deci suntem foarte fericiți că am reușit să trecem peste linia de finish, mai ales că am făcut-o într-o mașină electrică”, a spus acesta.

Performanța echipei spaniole este cu atât mai valoroasă cu cât o treime dintre concurenții care au luat startul în Dakar 2017 au fost nevoiți să abandoneze.

Opriri pentru încărcare

Mașina electrică din Raliul Dakar a fost propulsată de un moto electric de 250 kW (340 CP) și de un sistem modular de baterii format din șase pachete Litiu-Ion cu o capacitate totală de stocare de 150 kWh. Cele șase pachete au putut fi încărcate separat între etape, pentru a grăbi procesul de alimentare. „Generatoarele” au fost câteva camioane care au transformat biodiesel în energie electrică, acestea fiind prezente pe traseul probelor speciale care nu au putut să fie bifate cu autonomia de 200 de kilometri în regim de cursă pe care o are mașina de competiție.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu