sâmbătă, 31 decembrie 2016

Ion Laceanu - Drama ascunsa a maestrului

Solist cu o carieră prodigioasă în muzica populară, Ion Lăceanu a dispărut brusc din atenţia publică, lăsând în urma lui multe întrebări. Departe de lume, maestrul a traversat o perioadă cumplită.
Fără să afle nimeni, Ion Lăceanu s-a luptat cu o depresie profundă. În urma unor suspiciuni medicale, generate de un diagnostic incert, maestrul a ajuns să sufere în tăcere şi a ales săşi ascundă temerile chiar şi faţă de familia lui. Vizibil slăbit, cu ochelari noi pe nas, dar cu aceeaşi frizură “ninsă”, muzicianul este fericit să ne anunţe că în sfârşit pofta de muncă şi de viaţă i-a revenit.

S-a lăsat de băutură
Din noul lui portret lipseşte doar paharul de vin, băutură prezentă în sute de melodii cântate de maestru. “M-am despărţit prieteneşte de alcool”, ne spune omulorchestră (n.r. – cântă la zece instrumente), căruia Salvador Dali i-a dedicat o schiţă şi care le-a cântat preşedinţilor J.F. Kennedy, Jimmy Carter, Mihail Gorbaciov, dar şi multor dictatori.
“M-am speriat teribil la gândul unei boli grele. Eu mă înspăimânt şi de la o durere de cap. După lungi şi obositoare investigaţii medicale, s-a dovedit că respectivele complicaţii veneau de la pietrele la rinichi, eliminate ulterior cu ultrasunete şi laser. Înainte de intervenţie şi după refacere m-am izolat chiar şi de familia mea”, mărturiseşte maestrul.


Gânduri negre şi depresie
Depresia i-a fost adusă de gândurile negre. “M-am gândit la lucruri la care nu ar fi trebuit să mă gândesc, am avut psihicul distrus. Însă mi-am revenit complet şi cânt din nou. De nu credeţi, vă aştept seară de seară să vă veselesc, alături de formaţia mea, “Rapsodia Carpaţilor”, la restaurantul meu de suflet de lângă Casa Poporului”, mărturiseşte interpretul care a împlinit 60 de ani în slujba cântecului popular.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu